Obowiązki właścicieli i zarządców obiektów budowlanych w okresie zimowym

W związku z nadchodzącym okresem zimowym przypominamy o obowiązkach spoczywających na właścicielach i zarządcach obiektów budowlanych w zakresie:

  • monitorowania pokrywy śnieżnej lub lodowej zalegającej na dachach, stropodachach, tarasach użytkowych, balkonach lub tym podobnych elementach budynków mających znaczenie z punktu widzenia bezpieczeństwa użytkowania;
  • podjęcia niezwłocznych działań zmierzających do usunięcia nagromadzonego śniegu lub lodu, sopli lodowych, nawisów mogących stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa ludzi i mienia.
    Obowiązki wynikają z rozporządzenia nr 12/09 Wojewody Śląskiego z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie obowiązku usuwania śniegu i lodu z obiektów budowlanych oraz Ustawy Prawo budowlane.

Link do rozporządzenia:
https://www.katowice.uw.gov.pl/wydzial/wydzial-bezpieczenstwa-i-zarzadzania-kryzysowego/odsniezanie-budynkow-i-obiektow-1
 

Autor: 

Anna Komendacka