Komisja Wspólna Rady Gminy Lipie w dniu 2 października 2025 roku

Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 2 października 2025 roku /czwartek/ o godz. 8:00 w strażnicy OSP w Albertowie, odbędzie się wspólne posiedzenie Komisji Stałych Rady Gminy Lipie z proponowanym porządkiem posiedzenia:

I.

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Przyjęcie porządku posiedzenia.

II.

  1. Analiza wpływów z opłat za wodę, stanu zaległości w płatnościach oraz strat wody w okresie od stycznia do lipca br.  Informacja nt. zużycia oraz jakości wody w ww. okresie. Nowe taryfy opłat – pracownik Urzędu Gminy Lipie, Agnieszka Pijanowska – Polis. 
  2. Analiza ilości zebranych odpadów komunalnych oraz płatności i zaległości w opłatach za odpady za okres od stycznia do lipca br.  – pracownicy Urzędu Gminy Lipie: Anna Beksa i Bogdan Gniła.  
  3. Analiza wpływów i zaległości z tytułu podatków lokalnych za okres od stycznia do lipca br. - pracownik Urzędu Gminy Lipie, Bogdan Gniła. 
  4. Analiza wpływów i zaległości z tytułu opłat za mieszkania komunalne i socjalne - pracownik Urzędu Gminy Lipie Monika Heluszka.   
  5. Informacja na temat stanu wymiany wodomierzy zdalnego odczytu i zaworów w istniejących węzłach wodomierzowych na terenie gminy w bieżącym roku -  kierownik Referatu Gospodarki i Infrastruktury Krzysztof Słomian. 

III.

  1.  Informacja na temat podłączeń do kanalizacji w Albertowie, Rębielicach Szlacheckich, Szyszkowie i Zimnowodzie  - kierownik Referatu Gospodarki i Infrastruktury Krzysztof Słomian. 
  2. Informacja w zakresie wdrożenia procedury dotyczącej opłat adiacenckich – stan prac w 2025 roku  i harmonogram działań na 2026 rok – pracownik Urzędu Gminy Lipie, Agnieszka Pijanowska – Polis.

IV.

  1. Przedstawienie rozwiązań w zakresie budowy chodnika przy ul. Kasztanowej w Lipiu (w okolicach sklepu Dino) – pracownik Urzędu Gminy Lipie, Tomasz Gaj. 
  2. Informacja na temat budowy nowego budynku komunalnego wielorodzinnego w Lipiu  – kierownik Referatu Mienia i Ochrony Środowiska, Anna Komendacka. 
  3. Informacja na temat przygotowywanego wniosku do FOGR w zakresie modernizacji drogi  Stanisławów – Szyszków w 2026 roku - kierownik Referatu Gospodarki i Infrastruktury Krzysztof Słomian. 
  4. Realizacja decyzji Sanepidu w Kłobucku w sprawie ujęcia wody w  Parzymiechach – kierownik Referatu Gospodarki i Infrastruktury Krzysztof Słomian. 
  5. Zmiany w gminnym programie dofinansowania do wymiany źródeł ciepła w 2026 roku – zwiększenie poziomu dofinansowania do 10 tys. zł - pracownik Urzędu Gminy Lipie, Monika Heluszka.  
  6. Przedstawienie projektu gminnego programu dofinansowania inwestycji służących do gromadzenia, zagospodarowania i wykorzystania wód opadowych przez mieszkańców gminy Lipie - kierownik Referatu Mienia i Ochrony Środowiska, Anna Komendacka. 
  7. Informacja na temat organizacji publicznego transportu zbiorowego (z uwzględnieniem dofinansowania z Funduszu Autobusowego) od września 2025 roku - pracownik Urzędu Gminy Lipie, Mariola Kotala.  

V.

  1. Analiza zadań inwestycyjnych  z uwzględnieniem poziomu zaawansowania ich realizacji. 

VI.

  1. Sprawy różne, wnioski, sugestie i zapytania.
  2. Zakończenie posiedzenia.

Z poważaniem  

Przewodnicząca Rady Gminy Lipie 

Ewa Kuc 

Autor: 

Karolina Puchała