Wniosek o nadanie numeru PESEL
Sposoby dostarczenia dokumentów
Wizyta w urzędzie
Sposoby odbioru dokumentów
Osobiście
Wymagane dokumenty
Dla osób obowiązanych do posiadania numeru na podstawie odrębnych przepisów
- wniosek o nadanie numeru PESEL
- dowód osobisty lub paszport, a w przypadku cudzoziemców – dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo
Opłaty
Brak
Termin i sposób realizacji
Numer PESEL nadaje minister właściwy do spraw cyfryzacji w formie czynności materialno- technicznej.
Numer PESEL jest nadawany z urzędu przez:
- kierownika urzędu stanu cywilnego sporządzającego akt urodzenia dla dzieci obywateli polskich i cudzoziemców zamieszkałych i urodzonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- organ gminy właściwy do zameldowania na pobyt stały albo pobyt czasowy;
- organ wydający polski dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport) dla obywateli polskich w związku z ubieganiem się o polski dokument tożsamości;
- organ gminy właściwy dla dzielnicy Śródmieście miasta stołecznego Warszawy dla osób, dla których nie można ustalić organu właściwego w sposób wskazany powyżej. Numer PESEL może być nadany na wniosek osoby obowiązanej do posiadania numeru PESEL na podstawie odrębnych przepisów. Wniosek składa się w postaci papierowej, opatrzonej własnoręcznym podpisem do dowolnego organu gminy. We wniosku należy podać faktyczną podstawę prawną, z której wynika obowiązek posiadania numeru PESEL.
Podstawa prawna
- Ustawa o ewidencji ludności,
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL .
- Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
Komórka organizacyjna
Urząd Gminy Lipie
Ewidencja ludności i dowody osobiste
Pok. nr 22 (pierwsze piętro)
Tel. 34 318 80 32 wew. 41
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 7:30-15:30
wtorek 7:30–17:00
środa 7:30-15:30
czwartek 7:30–15:30
piątek 7:30–14:00